fredag 19 december 2008

En pärlares bästa vän!

Då jag pärlar eller gör andra saker med händerna så lyssnar jag gärna på en god ljudbok eller bra podcast! Poddar och ljudböcker är så utvecklande och trevligt ha något att lyssna på då en skapar och gör andra pyssel och även lite tråkigare sysslor! Det ger mycket extrapoäng... :)


Dels är det inte så dumt som meditation och tidsfördriv
- en bra bok uppläst av en trevlig röst ger en extra
dimension åt livet och skapandet!

Man slipper hålla en tung tegelsten och kan göra det
samtidigt som man diskar, pärlar, promenerar... !

Och man kan lyssna via datorn, sin telefon (ladda ner någon lämplig spelare) eller en mp3-spelare. 

För mig är nog (fortfarande) det bästa sättet att lyssna med en mp3-spelare då jag handarbetar eller gör annat arbete. Inte lika knölig bära runt på då den är en liten, nätt en som man kan ha hänga runt halsen. 

Varför inte i en egen pärlad snodd av glaspärlor tex. seed beads 11/0 och lite avkopplande peyote-sömnad att ha sin mp3-spelare i?

Den bär man ju med sig vart man går, och får ju gärna se lite fin ut och kul och inspirerande se sitt arbete i praktiskt användande!

Om man inte stör någon kan man ju givetvis lyssna direkt från högtalarna på datorn eller stereon /musikspelaren trådlöst och enkelt! Uppdatering: Alternativt via trådlösa hörlurar / poddar om en har och då slipper en släpa på telefonen (men får ha den i närheten har jag märkt för att inte förlora kontakten så de laggar eller blir avklippt).

Pärla lugnt!

/kram Ziddis




Uppdatering: En kan ju med fördel lyssna på den kreativa podden som jag gör och som finns att lyssna på här: https://soundcloud.com/ziddis

Den finns ju även som video-podd med fina och inspirerande bildspel med smycken, pärlor, min smyckestillverkning: Ziddis smyckesdesign här: You Tube Spellista för Ziddis Kreativitets podden

Alla smyckestillverkningsvideos hittar du också självklart på Ziddis Youtube kanal! Den hittar du här: https://www.youtube.com/user/ziddis/videos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar