lördag 14 mars 2009

Subject: Hur många pärlor? CrimpCovers

Hej igen!
Hur många pärlor ungefär är det utav de här?
10 gram Matsuno JET Black: 'universalpärlor' 6/0
Måste man ha en speciell tång för att sätta dit crimp cover!
Eller blir det märken av annan tång jag har inte testat,men du vet säkert.
Är det samma tången som man har till att klämma ihop klämpärlorna med och sedan crimp cover.
Det är så lite som jag kommer att använda dem så egentligen har jag inte lust att köpa något mer verktyg om jag slipper!
Mvh Elisabeth


Svar:
Hej!

10 gram Matsuno 6/0 (ska kolla) innehåller: 162 st pärlor

Då tog jag en påse på slump av de helt klara - de är ju beräknade
& vägda på digitalvåg - men det är ju ingen exakt vetenskap...

Jag brukar räkna & ta snittet - på de som jag uppgett antal på
tex 8/0 och 11/0 och får väl göra det med matsuno & droppar
& trianglar & så på sikt...

En viss skillnad kan det också bli mellan de som är metallfodrade
kontra transparenta & opaka beroende på att de väger lite olika...


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Tång på CrimpCover - går med vilken platt-tång som helst
- bara den är hyggligt ren och inte skadad.

Jag kör med en som har flata käftar (på insidan) vet ej om det
kan synas om man använder en platt-tång med räfflor på insidan...

Man får prova sig fram och ta det varligt - de är lite pillriga att hålla
med tången och klämma dit samtidigt som man håller smycket i läge
- men det går med lite envishet & någon brukar sprätta iväg ibland
så man får hålla till på en handduk eller något så att man slipper att
de rullar iväg...

Och det är lite övning som med allt annat innan man fått in "rätta knycket".

Men resultatet blir ju så mycket trevligare! Så det är verkligen värt det!


Hoppas att detta kan hjälpa dig!

Ha det gott & vi hörs!

//kram Catrine /Z



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar